بلاگ

چرا سال ۲۰۱۷ سال بازسازی اعتماد دوباره به رسانه‌ها باید باشد؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

اعتبار و اطمینان در رسانه ها برای سال هاست که از بین رفته است اما سال ۲۰۱۶ همانند یک سونامی هر چیزی را که باقی مانده بود با خود بُرد و پاک کرد.

دیکشنری Oxford اسم سال ۲۰۱۶ را “بعد از اعتماد” یا post trus  گذاشته است. این عنوان، صفتی است برای نشان دادن جَو و شرایطی که در شکل گیری افکار عمومی، دارای قدرت و نفوذ بیشتری در مقایسه با حقایق  هستند.  به نظر می‌رسد این اسم، بار معنایی روشنی ندارد اما می توان آن را هم معنا با “اخبار دروغین” نیز دانست و هنوز هیچ واکنش و عکس العمل منفی در مورد مترادف دانستن این اصطلاح با “بعد از اعتبار” نشان داده نشده است. (گویا این مترادف بسیار مناسب برای عنوانِ سال ۲۰۱۶ است.)
متاسفانه صنعت تبلیغات به عنوان یک ابزاری برای توانمند سازی و گسترش دادن این دوره ی سرشار از اخبار دروغین شده است. در گوشه گوشه ی هر دروغی که پخش می‌شود یک تبلیغات وجود دارد. ما حتی مطمئن نیستیم که تبلیغات ارائه شده توسط افراد واقعی دیده می‌شود به این دلیل که حتی بسیاری از کاربران سایت ها جعلی و دورغین شده‌اند.  قسمت جالب توجه این است که برخی،  این سایت هایی را که حاوی اطلاعات جعلی هستند و حتی کاربران واقعی هم ندارند را خرید و فروش می‌کنند.(همانند اینستاگرام)

به عنوان یک جامعه ما نمی توانیم تابع این دوره ی اعتبار و اطمینان از بین رفته باشیم.
این شرایط باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود. این شرایط را اکثر مردم دوست ندارند. ما نمی توانیم این مسیر را ادامه بدهیم و باید اعتبار و اطمینان از بین رفته را برگردانیم.
باید افرادی که باعث ایجاد این دوره ی مملو از اخبار دورغین شده است را شناسایی و مجازات کرد و دوره ی اعتبارِ از بین رفته را با دوره ی اعتبار و اطمینان جایگزین نمود.

منبع

درباره ما

استودیو طراحی گرافیک آمات
یک دفتر طراحی مستقل است که با همکاری
دوستان خود یک گروه کارآمد و
پرتوان را در زمینه اجرای پروژه‌های تبلیغاتی
و فرهنگی تشکیل داده‌است...

تماس با ما

تهران، خیابان میرزای شیرازی
پایین‌تر از مطهری، خیابان 15، پلاک 20، واحد 2
تلفن: 88867044 - 09123213406
فکس: 89772563
ایمیل: info@amat.ir